Nieuws

Ik en hoogbegaafheid

Afbeelding ik en hoogbegaafheid

Inzicht in jezelf

Ik en hoogbegaafdheid wil kinderen meer inzicht geven in hun hoogbegaafdheid. De meeste hoogbegaafde kinderen ervaren dat ze ‘anders’ zijn en willen meer leren over zichzelf, over de manier waarop hun hoogbegaafdheid tot uiting komt en hoe ze hiermee het best kunnen omgaan. Kennisvergroting in combinatie met tips en oefeningen, helpen om dit inzicht te creëren.

Door het werken en lezen in Ik en hoogbegaafdheid ontdekt het hoogbegaafde kind de sterke kanten en minder fijne kanten bij zichzelf en de invloed van de hoogbegaafdheid op zijn functioneren. Het kind leert nadenken over middelen/materialen/werkwijzen die kunnen worden ingezet om school meer uitdagend te maken en hierover met de leerkracht en ouders te spreken.

In het boek staan veel voorbeelden waarin hoogbegaafde kinderen zichzelf kunnen herkennen. Dit zal hen helpen zich minder 'anders' te voelen. Daarnaast is het boek ook een goede kennismaking voor ouders, familieleden, studenten en professionals die meer willen weten over hoogbegaafdheid.

Gegevens:
Titel: Ik en hoogbegaafheid
Subtitel: Inzicht in jezelf
Auteur(s): Nathalie van Kordelaar - Esther de Boer - Mariken Althuizen
Jaar van uitgifte: 2017
Plaats van uitgifte: Amsterdam
Geplaatst door: Mariken Althuizen

Neem contact op met ECHA netwerk

Email:

Nieuws

Voorstel om scoring options

Voorstel om scoring options (broadening the guidelines for use) van WISC V aan te passen (zoals destijds bij de WISC IV).

Intervisiedag 21 maart gaat niet door

Overlijden Franz Mönks

Gisteren bereikte ons netwerk het verdrietige bericht van het overlijden van Franz Mönks.

200e lid

Hoera, 200 leden!


COPYRIGHT © ECHA NETWERK | PRIVACY BELEID | SITEMAP